Christian Swaelens
Over ons
Een gezond gebit is prioriteit nummer één van Swaelens Christian

Gezond tandvlees is roze, ligt strak om tanden en kiezen en bloedt niet als u eet of uw tanden poetst. Gezond tandvlees is de basis van een gezond gebit. Het tandvlees is samen met het kaakbot en de vezels het fundament van uw tanden en kiezen. Wie zijn tandvlees gezond houdt, kan jarenlang genieten van zijn eigen tanden en kiezen.

Bloedend, rood of gezwollen tandvlees duidt meestal op ontstoken tandvlees. Uw tandvlees kan overal ontstoken zijn. Maar de ontsteking kan ook plaatselijk zijn, bijvoorbeeld tussen 2 tanden of kiezen. Ontstoken tandvlees gaat soms samen met een vieze smaak in de mond of met een slechte adem. Het doet zelden pijn, maar het tandvlees kan wel gevoelig zijn als u het aanraakt. Dat merkt u als u tandenpoetst, tandenstokers, ragers of flossdraad gebruikt. Soms is uw tandvlees ontstoken, maar is er niets te zien. Gelukkig kunnen wij de ontsteking wel vaststellen. Tijdige behandeling van ontstoken tandvlees, kan uw tanden en kiezen behouden. Gelukkig is dit eenvoudig te behandelen. Een professionele reiniging wordt uitgevoerd en daarna wordt de juiste poetstechniek aangeleerd om te zorgen dat de plaquebacteriën niet opnieuw de kans krijgen een ontsteking te veroorzaken. Zeer belangrijk hierbij is dat de ruimte tussen de tanden niet overgeslagen wordt. Hiervoor bestaan verschillende instrumenten zoals floss, tandenstokers, interdentale borsteltjes of ragers en softpicks.

Telefoon
Telefonische Openingsuren